Csehország, Dolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül magyaroknak nyoma sem volt, még magyar rendszámú autót sem láttunk). Ez a hely egy zsákutca völgyben található…

Olaszország, Piazza Navona - Roma

Róma legszebb barokk tere az ókori stadion körvonalát követi. A stadiont Domitianus császár építtette Kr. u. az 1. században és atlétikai viadalok (agones), kocsiversenyek és más sportesemények helyszíne volt. A stadion maradványai a Sant' Agnese-templom alatt ma is láthatók. A téren, a 17. században X.Ince pápa családja tulajdonában volt egy palota…

Magyarország, Kapolcs (Vigántpetend, Nagyvázsony), Művészetek Völgye

A rendszerváltás idején Márta István zeneszerző ötlete alapján - aki egyben a rendezvény fesztiváligazgatója is – Kapolcs volt a kiindulópontja a ma már több településen zajló és mára már kultusz eseménnyé érett Művészetek Völgye fesztiválnak. (A kulturális rendezvény mostanra olyannyira összeforrott a település nevével, hogy például a falunak nincs…

Németország, Saarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha lehetőségünk van rá, akkor itt maradunk egy napot fürdeni és mosni, és egy kis pihenő is ránk férne, hiszen az elmúlt…

Vatikán, Vatikán, Szent Péter-bazilika

Egy kis idézet a wikiből: ...A Szent Péter-bazilika a világ második legnagyobb keresztény temploma az elefántcsontparti Yamoussoukro Mária-temploma után. Befogadóképessége kb. 60 000 fő. A bazilikát Szent Péter apostol sírjára építették. A katolikus egyház első számú szentélye, az ún. négy nagy bazilika (basilica maior) egyike. Ennek ellenére nem ez…

Olaszország, Róma-Capitolium

Róma hét dombja közül az egyik legmagasabb, és leghíresebb a Forum Romanum, és a Campus Martius között található Capitolium. A Capitoliumon viszonylag kevés ókori, római rom található, a hely inkább középkori palotákkal van tele. Az épületek nagy részét Michelangelo tervezte. A Capitolium főtere a Piazza del Campidoglio, amely, és a körülötte álló…

Csehország, České Budějovice, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! České Budějovice dél-Csehország egyik legnagyobb városa, mely mégis meg tudta őrizni kisvárosi hangulatát, minden bájával egyetemben. Fontos szerepet játszott a huszita felkeléseknél, és egy időben itt tartották a császári ereklyéket is. Több okból is érdemes felkeresnünk e történelmi emlékkel és kincsekkel teli, Prágától 150 km-re található várost…

Bosznia-Hercegovina, Blagaj, Európa legnagyobb forrása

Mostartól 12 kilométerre, délre fekszik. Már az illírek és a rómaiak is erődítményt építettek a falu fölé magasodó Hum-hegyre. A 15. században a kérész életű független Hercegovina központja is volt. A vár állítólag egy órányi gyaloglással elérhető, de mi a tűző napon 40 fok körüli hőmérsékletben nem sétáltunk el odáig. Blagaj településen Stjepan-grad…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…

Lengyelország, Krakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban) műemlék, amiről litániákat lehetne írni. Mondjuk ezt azért el szeretném kerülni, de a fontosabb helyeket, épületeket…

Magyarország, Szalkszentmárton, Petőfi Sándor emlékmúzeum

Tavaly látogattunk ide, akkor kimaradt, és most pótolom. Nagyon szép község a Dunához közel. Ebben a házban töltötte a leghosszabb időt Petőfi a szüleivel, és Szalkszentmártonban írta meg 112 versét. A múzeum Szalkszentmárton központjában, a Petőfi tér 14. szám alatt található, az 1767-ben emelt református templom, az iskolák valamint a volt főjegyzői ház szomszédságában…

Szlovákia, Pozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam: 2017-ben Pozsony volt az Európai Unió harmadik leggazdagabb régiója a bruttó hazai termék…

Magyarország, Csopakról futás Tihanyba

A mezítlábas sétány után átmentünk Akaliba kocsival, ott kempingeztünk. Az iszap itt is ugyanolyan volt mint az előző helyen, de a víz tisztább volt, viszont a lépcsőfokok befelé úgy a combom magasságában elfogytak, én meg még bőven vártam a többi fokot, amire lépek és amik már nem voltak, úgyhogy érdekesen érkeztem bele a vízbe... Ebéd után kicsit…

Svájc, Schaffhausen (2022), SzG3

Most Schaffhausenben vagyunk, a kanton főváros -ában. Kissé csalódott voltam, nem ilyenre emlékeztem (1973). Mostanában kissé kikerültük és arra jutottam, hogy ez nem is volt olyan nagy baj. Azok a szép házak, amelyek Stein am Rein-ben megvoltak, itt csak nyomokban voltak fellelhetőek. Ezért nem is igen írok a városról, nagyjából látható a képekről (főleg a fotóalbumban)…

Lengyelország, Walim, Sztolnie Walimskie RIESE, SzG3

Most egy érdekes programot fogunk áttanulmányozni: az a terület, ahol most Lengyelországban kirándultunk, az 1945-ig Németország szerves része volt, ezen belül Poroszország Alsó-Szilézia tartománya. Ez azért lényeges, mivel ezek a területek nem elfoglalt területek voltak, a tevékenységeiket a saját területeiken végezték. A lengyelek is a honlapjaikon…

Lengyelország, Kudowa-Zdrój, Błędne Skały, SzG3

Ez volt az egyik elsődleges úti célunk, ami miatt Lengyelországba jöttünk. A homokkő képződmények egyébként egészen a cseh-német határtól (Szász-Svájc - Cseh Svájc) egészen eddig terjed, kisebb megszakításokkal. Ezen a részen is vannak olyan szabadon látogatható helyek, ahol akár egy hetet is el lehet tölteni anélkül, hogy ugyanazt még egyszer megnéztük volna (pld…

Szlovénia, Vintgar szurdok (Slovenija, Vintgar-gorge)

A szurdok, amelyet a Radovna folyó vájt ki, Gorje közvetlen szomszédságában fekszik, körülbelül 5 km-re észak-nyugatra Bledtől. 1891-ben fedezte fel Jakob Žumer, Gorje polgármestere és Benedikt Lergetporer térképész és fotós. Természetes formájában járhatatlan volt, és mivel Bled turisztikailag folyamatosan fejlődött, a szurdokot hamarosan rendbe hozták…

Horvátország, Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Magyarország, Indulás a Liszt Ferenc Repülőtérről

Tudjátok milyen az, amikor valaki biztosra megy? Én már tudom. Olyan, hogy az esti fél tízes repülő indulásra már délután öt előtt a reptéren van. És a légitársaság is szeret biztosra menni, így késett még ötven percet a felszállásunk. De legalább meg volt az első sikerélmény, nem késtük le a gépet, nagyon úgy nézett, ki hogy eljutunk már Spanyolországba…

Magyarország, Budapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben. Az idő is kitűnő volt, sort sem találtunk. Igaz, este 9-re mentünk oda, de a zárásig meglévő 1 óra…