Spanyolország, Camp Nou

A délelőttöt még Calella-ban töltöttük, bemerészkedtünk a tengerbe is kicsit, a hatalmas hullámok és a nem túl meleg víz ellenére is. Ebéd után pedig bebuszoztunk Barcelonába. Az első megállónk a Camp Nou stadion volt, ahova az elvetemült fociimádók be is fizették a belépőt, hogy közelről is megcsodálhassák az öltözőket, a pályát meg az egyéb érdekességeket…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Csehország, Prága, Séta a városban (Česká Republika, Praha, Procházky ve městě)

Prága (csehül Praha, németül Prag) a Cseh Köztársaság fővárosa, egyben legnagyobb települése. Gyakran hívják „száztornyú városnak”, „arany városnak”, vagy egyszerűen a városok királynőjének. Prága történelmi központját az UNESCO 1992-ben a Világörökség részének nyilvánította. Az „arany Prága” név valószínűleg I. Károly cseh király és (IV. Károly néven)…

Horvátország, Slap Milke Trnine - Plitvicei-tavak

Az úton tovább haladva érjük el a Slap Milke Trnine nevezetű vízesést, amely a Milanovac-tó és a Gavanovac-tó között található. A hely festői környezetben van, leírhatatlan, megfogalmazhatatlan, ezt látni kell, nincs mese. ,-) # 496.

Olaszország, K!SS* Lucca és az ördög hídja

Reggeli után úgy gondoltuk, átugrunk a szomszédos Lucca-ba. Ez a város Puccini szülővárosa és a textilgyártásban volt régebben nagyobb jelentősége, míg a szövőmesterek el nem menekültek Velencébe a zűrös politikai helyzet miatt. Az utóbbi időben azzal keltette magára a figyelmet, hogy történelmi belvárosából a városi tanács kitiltotta a különböző külföldi…

Norvégia, Alta

Alta sziklarajzai egy régészeti lelőhely Alta közelében, az észak-norvégiai Finnmark megyében. A sziklarajzokat 1973-ban fedezték fel, és azóta összesen mintegy 3000 ábrát találtak, melyek egy részét a becslések szerint 6000 évvel ezelőtt rajzolták. A rajzok a felszíni sziklákon találhatók. A helyszín 1985 óta az UNESCO Világörökség része, ez Norvégia…

Olaszország, Pisai ferde torony

Olaszország látványosságai lenyűgözőek! Sokszor jártam már sok felé, de minden évben találok valami újdonságot, amit egyszerűen nem lehet kihagyni! Kedvenceim közé tartozik a pisai ferde torony is. Ismét egy kis info a wikiből: A torony alapja körül végzett ásatások szerint ezen a helyen az ókorban egy etruszk szentély volt. A torony építése 200…

Franciaország, Verdun

Verdun (1970-ig: Verdun-sur-Meuse) észak-kelet Franciaország Lorainne régiójában, Meuse megye legnagyobb városa (a megye székhelye mégsem Verdun, hanem Bar-le-Duc). A várost a gallok alapították, a kelta („Dunum”) és a latin („Verodunum”) neve is erődre, megerősített védelmi pontra utal. A verduni csata az I. világháború egyik legfontosabb csatája volt a nyugati fronton…

Spanyolország, Barcelona

Barcelona, 1,6 milliós lakosságával Spanyolország második legnagyobb városa, és Katalónia fővárosa. Ezen felül a világ egyik leghíresebb, és legizgalmasabb metropolisza, a legtöbben szerepeltetik az ide szeretnék eljutni kívánságlistájukon e katalán várost. Ez azonban, például Rómától, vagy a horvát városoktól eltérően nem ősrégi épületeinek, és többezer…

Csehország, Dolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül magyaroknak nyoma sem volt, még magyar rendszámú autót sem láttunk). Ez a hely egy zsákutca völgyben található…

Magyarország, Szalkszentmárton, Petőfi Sándor emlékmúzeum

Tavaly látogattunk ide, akkor kimaradt, és most pótolom. Nagyon szép község a Dunához közel. Ebben a házban töltötte a leghosszabb időt Petőfi a szüleivel, és Szalkszentmártonban írta meg 112 versét. A múzeum Szalkszentmárton központjában, a Petőfi tér 14. szám alatt található, az 1767-ben emelt református templom, az iskolák valamint a volt főjegyzői ház szomszédságában…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Magyarország, Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Szentendre)

Szentendre határában, a Visegrádi-hegység lábánál épült 46 ha nagyságú területen az ország legnagyobb szabadtéri gyűjteménye, az 1968-ban alapított Szabadtéri Néprajzi Múzeum. Magyarország legjellegzetesebb tájainak népi építészetét, a falusi és mezővárosi társadalom különböző rétegeinek és csoportjainak lakáskultúráját, életmódját mutatja be hagyományos…

Ausztria, Bécs, a Szecessziós ház és a Károly templom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Belvedere után felkerestem a közelben található két nevezetességet: A többi kiállító helyhez képest ez egy kicsiny múzeum, de a bécsi szecesszió kiemelkedő bemutató helye. A köznyelv egyszerűen csak Secession-nak nevezi. A XIX. század végén készült el, az épület költségét a Secession Művészegyesület tagjai teremtették elő…

Svájc, Schaffhausen (2022), SzG3

Most Schaffhausenben vagyunk, a kanton főváros -ában. Kissé csalódott voltam, nem ilyenre emlékeztem (1973). Mostanában kissé kikerültük és arra jutottam, hogy ez nem is volt olyan nagy baj. Azok a szép házak, amelyek Stein am Rein-ben megvoltak, itt csak nyomokban voltak fellelhetőek. Ezért nem is igen írok a városról, nagyjából látható a képekről (főleg a fotóalbumban)…

Olaszország, Firenzei dóm (Florence Cathedral)

A firenzei dóm vagy Cattedrale di Santa Maria del Fiore Firenze székesegyháza, a Piazza del Duomo épülete. A város történelmi központjában áll, mely 1982 óta az UNESCO Világörökség részét képezi. Olaszország milliónyi gyönyörű helyszínéből ez csupán egy, bár számomra nagyon kedves és emlékezetes! A székesegyházat 1294-ben néphatározat alapította. Az…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Olaszország, Róma, Colosseum

Amíg a Colosseum áll, állni fog Róma, ha elpusztul, elpusztul Róma és a világ is.-írta az óriási építményről Beda Venerabilis angolszász egyházi író. Az amfiteátrum római találmány. Lényege az elliptikus alaprajzú aréna, amelyet több emelet magasságban ülőhelysorok öveztek, ahonnan a nézők biztonságosan szemlélhették a látványosságokat. Az amphitheatrum…

Magyarország, Szombathely, Vasi múzeumfalu (Skanzen), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szombathely másik nevezetessége a Vasi múzeumfalu, amely a 2. skanzen volt Magyarországon. Megtalálni viszonylag nehéz, mivel a horgásztó ÉNY-i csücskében van, viszont a tájékoztatás eléggé nehézkes. Van ugyan irányító tábla, de a barna színe miatt gyakorlatilag észrevehetetlen. Ha valaki a Bartók Béla körúton autózik észak…

Spanyolország, A zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy a fél tízes kezdésre visszaérünk a szökőkúthoz. Főleg, hogy akkora tömeg volt, hogy az úttesten…