Csehország, Prágai városnézés

A gyakran csak „arany városként” emlegetett, kilenc dombra épült Prága a Cseh Köztársaság fővárosa és egyben legnagyobb települése, a Moldva két partján fekszik. Nevezetességeit 1 hét is kevés bejárni. Főbb látnivalói: A Városháza az óvárosi tér jellegzetes épülete a 70 méter magas tornya az égbe nyúlik. A torony alatti falat díszítő csillagászati…

Horvátország, Veliki slap (Nagy Vízesés) - Plitvicei-tavak

Az itt található táblán olvasható: Ön Horvátország legmagasabb vízesése előtt van. A Nagy Vízesés magassága 78 méter. Magasságán kívül ez a vízesés a többitől keletkezésével is különbözik. Tudniillik, míg a többi plitvicei vízesést a tavak alakítják, a Nagy Vízesés a Plitvice patak a meredek mészkő sziklafalról való zuhanása folytán keletkezett. A…

Magyarország, Boldogkő vára

A boldogkői vár a Hernád folyó völgyének keleti oldalán, Boldogkőváralja közvetlen közelében emelkedő sziklaszirten álló középkori vár. A vár alatt kiváló parkoló van, innen egy kissé meredeken vezet gyalogút a várhoz. A miocénben keletkezett andezittufa Bodókő-hegy, melyen a vár áll, a Zempléni Tájvédelmi Körzet része. A táj szépsége, illetve a vár…

Bosznia-Hercegovina, Mostar

Mostar egy gyönyörű török hangulatú kisváros, amely az Öreg híd és környékének a szépsége miatt már évtizedek óta a világörökség része. Mostar területén már az őskorban megjelent az ember. A római időkben már egész korán, még a keresztényüldözések idején megtelepedett az új vallás. A római bazilika romjai máig fellelhetők. A népvándorlás kora alatt…

Magyarország, Zúzmara Félmaraton és Futófesztivál

Szombat délután mentem fel Pestre bátyámhoz, hogy másnap reggel menjünk futni a Zúzmara Félmaraton és Futófesztiválra. Kisebb könyörgés árán tesóm is benevezett, úgyhogy az 5 kilométeres távon indultunk. Amikor neveztünk, még nem sok versenyen voltam, nem is emelték ki külön, hogy van férfi-női póló ezért S-est kértem, amiről kiderült, miután megkaptam, hogy igencsak rövid rám…

Izrael, Izraeli körutazás

Útibeszámoló A Haris Travel Club szervezésében 2007. május 16 -24. között Izraelben jártunk. A területet nevezték az Atyák földjének, Szentföldnek, az Ígéret Földjének is. Ez ma Izrael. Itt három, egyistenhívő vallás: a kereszténység, az iszlám és a zsidó vallás szent helyeit kerestük fel. A fenti irodára, megbízhatóságuk mellett azért esett a választásunk…

Spanyolország, Sagrada Familia

Mielőtt bementünk a Sagrada Familia-ba, kaptunk egy kis nyakba akasztós szerkentyűt fülhallgatóval, ami elmesélte mikor mit csodálhatunk a templomban. A mára Barcelona jelképének számító templom Antoni Gaudí építész mesterműve. a templomot élete főművének tekintette, miután megkapta a templom elkészítésének feladatát, életének további részében nagyon…

Magyarország, Budapest, Vajdahunyad vára (Történelmi épületcsoport), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Városligetbe látogatunk el, ott is a Vajdahunyad várát nézzük meg, hivatalos nevén Történelmi Épületcsoportot. Alpár Ignác alkotása. Az 1896-os millenniumi ünnepségek tiszteletére olyan épületegyüttest kívántak létrehozni a magyar fővárosban, amely „három dimenzióban” ábrázolja a magyar építészet ezeréves történetét…

Magyarország, Sirok, Siroki vár

A Bükk és a Mátra határán a Tarna-patak észak felé kiszélesedő völgye felett áll a vár. A középkorban a Tarna-völgyében észak felé vezető utak lezárására és ellenőrzésére igen alkalmas helyen épült, bár elsősorban földesúri magánvár colt, stratégiai szerepet alig játszott. A vár két külön részre tagozódik. A felső vár eredetileg belsőtornyos, szabálytalan…

Szlovákia, Demänovská Dolina, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána…

Németország, Pforzheim

Sziasztok, itt vagyunk Pforzheim-ban. Sokat vándorolunk vándorutakon, mivel az autóúton és autópályán nem lehet. Át kellett hogy gyalogoljunk a Rotwildpark nemzeti parkon (Stuttgart-nál van), tele van 100-200 éves fákkal, Sajnos annyira sötét az erdő, hogy filmet nem tudtunk felvenni, de képeket lőttünk néhányat. Több durva hágót kell errefelé megmásszunk…

Magyarország, Siklósi vár

A várban, vár körül kiváló vártúra, várséta tehető. Nagy történelmi időket látott falai között vármúzeumot, szállodát és éttermet rendeztek be. A Tenkes kapitánya c. filmet itt forgatták. A vár első említése 1294-ből maradt fenn. Legrégebbi épületrészeit a déli lakószárny pincéjében derítették fel a régészek, ez lehetett az egykori oklevelekben…

Hollandia, Amszterdam (Nederland, Amsterdam)

Hollandia a világ azon ritka országai közé tartozik, amelyeknek két fővárosuk van. Hágában székel a kormány, a parlament, de Királyi palotát találunk Hágában is, Amszterdamban is. Az ország politikai, még inkább pedig gazdasági és kulturális életének igazi központja azonban a milliós világváros, Amszterdam. (A város névadója az Amstel folyó, amely itt…

Egyesült Királyság, Stonehenge

A Stonehenge-hez érve furcsa volt, hogy egy kőrakást ennyire tud élvezni az ember. Persze erről az is tehet, hogy idegenvezetőnk hosszasan részletezte a kövek történetét. Valójában a legmegdöbbentőbb azzal szembesülni, hogy a fizika törvényei szerint ezek a kövek nem lehetnének ott. Akik nem vettek jegyet, mert hogy majd kívülről is látják a hatalmas…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

Németország, Düsseldorf

Düsseldorf város Németországban, Észak- Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány fővárosa, Németország egyik legnagyobb és legfontosabb városa. Jelentős közlekedési csomópont és pénzügyi központ is. A szűkebb értelemben vett Ruhr-vidék délnyugati előterében, a Rajna mentén fekszik: nagyobbik része (mintegy 25 km hosszan) a jobb, kisebbik a bal parton…

Ausztria, Grác - Gösting, a Gösting kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A göstingi várrom meglátogatásakor feltűnhet, hogy a feljáratot jelző táblával szemben, az út másik oldalán egy kitűnő állapotban lévő hatalmas kastély látható. Mikor az interneten utána néztem a dolognak, kiderültek érdekességek. Mint azt már írtam, a vár 1723-ban egy robbanásban szinte teljesen elpusztult, az akkori tulajdonosok…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Németország, Dachau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! München mellett található Dachau (észak nyugatra). Miután meglátogattam az ide nem messze található Oberschleißheim-i palota komplexumot, az egyik ismerősöm jó véleménye alapján elugrottam Dachauba is. Itt nem a koncentrációs tábort néztem meg, hanem a belvárost, ott is a Kastély-hegyet, ill. az alatta elterülő folyókkal szabdalt városrészt…

Egyesült Királyság, Madame Tussauds panoptikum

Másnap reggel elindultunk a szép lila buszunkkal Londonba, ahol először fakultatív program lehetőségek között választhattunk. Akik hírességekkel szerettek volna fotózkodni, még ha csak viaszból is voltak a Madame Tussaud’s panoptikumba indultak, akiket a nyomozósdi világ vonzott a Sherlock Holmes Múzeumot látogatták meg. Néhányan pedig metrón mentek…