Csehország, Brno, Zoo (Brünn, az Állatkert), SzG3

Az első napra csak ezt terveztük be, miután otthonról indulva csak ez férhetett be a napi programba. Az állatkert Brno egy kissé kieső külvárosi részén található. A hivatalos bejárat mellett csak néhány autó tud parkolni, de ha tovább megyünk 200-300 m-t, akkor balra találunk egy nagy és ingyenes parkolót. A parkolóból visszatérve az útra, a túloldalon…

Szlovénia, Vintgar szurdok (Slovenija, Vintgar-gorge)

A szurdok, amelyet a Radovna folyó vájt ki, Gorje közvetlen szomszédságában fekszik, körülbelül 5 km-re észak-nyugatra Bledtől. 1891-ben fedezte fel Jakob Žumer, Gorje polgármestere és Benedikt Lergetporer térképész és fotós. Természetes formájában járhatatlan volt, és mivel Bled turisztikailag folyamatosan fejlődött, a szurdokot hamarosan rendbe hozták…

Csehország, Óvárosi tér - Prága

A forgalomtól elzárt és történelmi épületekkel körülvett Óvárosi tér a világ egyik legszebb köztere! A közeli utcák, többek között a korábban már említett Celetná utca is, a gyalogosok számára vannak fenntartva, nomeg a kerékpárosok számára és jópár kölcsönözhető segway is feltűnik itt, néha-néha elég nagy pánikot keltve, köszönhetően a kezdő, bénázó turistáknak…

Dél-Afrikai Köztársaság, Fokváros

Többször is voltam már itt. 2001 és 2002-ben, 2009-ben újra itt. Mandela elnököt itt tartották fogva a szigeten. Helikopterrel lehet itt jó körutat tenni a sziget felé és a nagy fehér cápákat is láthatjuk. A water fronton van egy irish pub ahol magyar nő a főnök. Mindenki fegyverrel jár és veszélyes, de szép hely. Fentről a tábla hegyről csodás kilátás nyílik…

Németország, Köln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia Claudia Ara Agrippinensium néven (A Köln név a római császárnő Agrippina tiszteletére, aki Claudius felesége…

Csehország, Régi zsidó temető - Prága

A XI. században a prágai vár köré épült települések lakói már a Moldva jobb partján is kezdtek házakat építeni. Így jött létre az Óváros is. A középkorban a városrész két külön zsidó közösségnek, az askenáziaknak és a szefárdoknak az otthonává vált. A két csoport fokozatosan összeolvadt és egy gettóba szorult. Az őket sújtó megkülönböztetést 1784-ben némileg enyhítette II…

Spanyolország, Calella

Üdvözlet Calella-ból! Kevés az idő, ezért most nem írok semmit. Az internetezők olyan lassúak, hogy az ember idegbajt kap és akkor nincs kedve irkálni. Azért annyit elmondok, hogy tényleg nagyon szépek a tengerpartok és sajnálóm hogy a Webmester nem tűzdelte tele velük az oldalt, hogy mások a nyálukat csurgathassák. Na, mindegy, a fotóalbumban meg lehet őket találni…

Magyarország, Budapest, Campona - Tropicarium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét el akartam menni az unokámmal az Állatkertbe, de akkora tömeg volt, hogy ki sem szálltunk az autóból, hanem egyből elmentünk a Camponához megnézni a Tropicáriumot, amit még eddig nem láttunk (Újpesttől majdnem 30 km!). Elsősorban a halak kedvelőinek lehet ajánlani, akkora akvárium parádé van, amit még eddig nem láttam sehol (Magyarországon)…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 19 - Szentbalázs falu

Az ódörögdi templomrom előtt ejtettük útba ezt a templomromot is. A rosszabb utat választottuk, Dörgicse felől földúton, de a táj gyönyörű. A romtól csodálatos kilátás nyílik a Balatonra. Történelme: A kora Árpádok idején épült a templom, melyet Szent Balázs védelmébe ajánlottak. Így kapta az itteni falucska a Szentbalázs nevet is. A XI - XII. században…

Magyarország, Hollókő, Vár

Az erre járóknak érdemes Hollókőn, illetve a Hollókői várban és környékén egy kis kitérőt, sétát tenni. A vár, körülötte a táj, a panoráma gyönyörű. A vár rövid története: Hollókő várának legkorábbi részét, az öregtornyot, az itt birtokos Kacsics nemzetség építette a XIII. század végén, de ennek pontos idejét nem ismerjük. E nemzetség Illés ágából származó I…

Csehország, Brno, Szent Péter és Pál katedrális, SzG3

Brno leglényegesebb műemléke az a templom. A Petrov dombon található és e miatt gyakorlatilag az egész városból látható, tehát egy jó tájékozódási pont. Mi a vasútállomás felől a szálloda felé menet néztük meg, szó szerint útba esett. Több felől is meg lehet közelíteni, mi a Kapucinusok temploma felől. A templom egyetlen hátránya, hogy egy kis helyen…

Ausztria, Bécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem. A szokásos gondos kutatás alapján bukkantam rá és ráadásul bele is esett a szállodánk körüli 5-6 km-es sávba…

Egyiptom, Karnak - Amon-templom

Az épületegyüttes már a méreteivel is, az udvarok, csarnokok, oszlopsorok, óriásszobrok végtelen sorával, a hatalmas szent tóval lélegzetelállító hatást kelt az odalátogatóban. A kiterjedt templomkerület szíve az istenek királyának, Amonnak szentelt templom. A XI. dinasztia korában még csak egy egyszerű templom állt itt, de a későbbi korokban alig…

Olaszország, K!SS* Siena

Kissé felhős volt az égbolt, így ismét városnézésre indultunk. Siena várost céloztuk meg. Éppen le akartunk parkolni a városkapu bejáratánál, mikor beszóltak a többiek, hogy keressünk beljebb egy parkolóhelyet. Rossz tanácsnak bizonyult, mert a szűk utcákban lehetetlen parkolni, sőt a legtöbb helyen még behajtani se szabad. Visszafelé megállapíthattuk…

Magyarország, Mecsek, Jakabhegy, Pálos-kolostor romjai

A fennsík közepén kolostor romokat nézhetünk meg. Bertalan pécsi püspök 1225 körül Szent Jakab apostol tiszteletére kolostort építtetett - innen ered a hegy elnevezése - az itt élő remeték számára. Később a remeték a magyar alapítású pálos szerzetesrendhez csatlakoztak. A török hódoltság alatt szűnt meg itt az élet. A törökök kiűzése után nem kapták…

Olaszország, Catania

Na ez az a város, ahol mindig félni lehet az Etna kitörésétől. Mi is megtapasztaltuk hogy az milyen is. A képek magukért beszélnek. Minden tiszta hamu volt.

Magyarország, Miskolc, Diósgyőri vár

Miskolc városában egy gyönyörű középkori vár. Remek kirándulóhely, idegenvezetéssel. A diósgyőri vár egy középkori vár a történelmi Diósgyőr városában, ami ma Miskolc egyik városrésze. Már a 12. században állhatott itt vár, a mai, gótikus vár a tatárjárás után épült, fénykorát Nagy Lajos uralkodása alatt élte, lovagterme a legnagyobb volt Európában…

Ausztria, Salzburg, Állatkert, SzG3

2. nap, 1. állomás: Az unokám miatt rögtön egy állatkerttel kezdtük az igazi kirándulást. Az az igazság, hogy Salzburgban már többször voltunk (bár még délután azért bementünk oda), elsősorban a környéki látványosságok érdekeltek. Erre Hellbrunn különösen alkalmas, mivel itt még van egy gyönyörű kastély is csodálatos parkkal, a kastély mögött egy…

Magyarország, Debreceni virágkarnevál

Idén volt szerencsém megtekinteni a 40. virágkarnevált vagy félmillió emberrel együtt. Mi még időben érkeztünk meg a városba, mert utánunk pár perccel már a város jó része be volt dugulva, és persze üres parkolóhelyeket csak mérföldekre lehetett találni. A felvonulás természetesen szép volt, csak a szokásos két óra helyett négy órán át tartott az esemény…

Magyarország, Salgótarján Spartan

A salgótarjáni Spartan Sprint futamának már a rajtja előtt várt minket egy akadály, egy palánkon átjutva lehetett csak beállni a rajtzónába. Majd a színes füst, a hangos zene és az aroo kiabálások közepette elrajtolt a 11:10-es futam is, amiben indultunk a tesómmal a 8 kilométernyi és 21 akadállyal teletűzdelt távon. Egy kilométer után meg is érkeztünk…