Magyarország, Budapest, a Dohány utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig akárhányszor erre jöttem, mindig rossz volt az idő, most végre tudtam szép képeket készíteni erről a zsinagógáról. Korábban már voltam itt koncerteken, így most csak a külső részeket fényképeztem le. A zsinagóga a szakrális alapfunkciója mellett még temető és kiállító hely is egyben. A temetőről el kell mondani, hogy…

Spanyolország, Érkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak reggel kaptunk volna inni, a csapvíz pedig nem tűnt a legszerencsésebb választásnak. Aztán megjött értünk a drága…

Magyarország, Hollókő, Vár

Az erre járóknak érdemes Hollókőn, illetve a Hollókői várban és környékén egy kis kitérőt, sétát tenni. A vár, körülötte a táj, a panoráma gyönyörű. A vár rövid története: Hollókő várának legkorábbi részét, az öregtornyot, az itt birtokos Kacsics nemzetség építette a XIII. század végén, de ennek pontos idejét nem ismerjük. E nemzetség Illés ágából származó I…

Magyarország, Szolnok, Rep Tár, repülő múzeum, SzG3

Végre egy olyan hely, amit majdnem maradéktalanul ajánlani tudok (ami egy kicsit nem tetszett az az, hogy a kiállításon kívül minden csak külön fizetés ellenében volt csak igénybe vehető és ha ezeket egyenként mondjuk csak két személy - apa és fia - veszi igénybe, akkor az már egy eléggé tekintélyes summát tesz ki. Az ajándékbolt árait is eléggé drágának tartottuk)…

Magyarország, Tóalmás, az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most következzen néhány sikertelen kastély látogatás. Ezek közül az első ez a kastély volt. Itt még bosszankodni is volt okom, mivel direkt utána néztem az interneten, hogy meg lehet-e látogatni Őket, mivel tudtam, hogy egy alapítvány kezelésében van a kastély, így elképzelhető volt az is, hogy esetleg zárva vannak. Az interneten…

Franciaország, Párizs, Eiffel-torony (Paris, La tour Eiffel)

Hát ez nem ma volt, először 1972 majd 1983 – aztán még néhányszor. (’72-ből csak fekete-fehér képek vannak, de még ’83-ban sem volt valami acélos a fotó technikai felszerelés, ez látszik is az akkori képeken, viszont - a már máskor is említett rám jellemző „rend” miatt - a többiről nem nagyon tudom, hogy melyik mikor készült). Ez volt az a korszak…

Magyarország, Kapolcs (Vigántpetend, Nagyvázsony), Művészetek Völgye

A rendszerváltás idején Márta István zeneszerző ötlete alapján - aki egyben a rendezvény fesztiváligazgatója is – Kapolcs volt a kiindulópontja a ma már több településen zajló és mára már kultusz eseménnyé érett Művészetek Völgye fesztiválnak. (A kulturális rendezvény mostanra olyannyira összeforrott a település nevével, hogy például a falunak nincs…

Egyesült Királyság, Szent James Park

A Szent James parkon átsétálva szerettünk volna eljutni a Buckingham Palotáig, amit némileg nehezített a szabadon mászkáló állatsereg, és az is, hogy lépésenként meg kellett állni fotózni, mert mind aranyosak voltak. A St. James Park, magyarosabban Szent Jakab Park London szívében, Westminsterben található. A park nevét a korábban itt található…

Írország, Dublin - Trinity College

Dublin - a főváros. A Szentháromságról elnevezett egyetemet I. Erzsébet királynő alapította egy Ágoston-rendi kolostor helyén (1592). Az eredetileg protestáns egyetemre csak 1970 óta járnak katolikusok. Híres diákjai közt volt Oliver Goldsmith és Samuel Beckett drámaíró, valamint Edward Burke politikai író. A Trinity gyepje és macskaköves udvarai…

Magyarország, Merzse-mocsár

Budapest XVII. kerületében található a 27 hektáron elterülő Merzse-mocsár, mely Budapest közigazgatási határain belül az egyik legháborítatlanabb vizes élőhely, négy harasztfaj, százharmincegy kétszikű és ötvenegy egyszikű növényfaj, valamint tizenegy madárfaj, köztük a Magyarországon védett szürke gém és vörös vércse otthona, természetvédelmi terület…

Magyarország, Nagykovácsi, Teleki-Tisza kastély, SzG3

Érdekes helyre bukkantam a Google Maps-on. Nagykovácsiban van egy kastély kastélyparkkal. Ez a Teleki-Tisza kastély. A honlap szerint meg lehet látogatni, bár maga a kastély alapvetően rendezvény központként működik, a Magyar Cserkészszövetség tulajdonaként. A nyitva tartást eléggé lazán kezelik, mivel 10:00-kor kellett volna kinyitnia a parknak, de az zárva volt…

Franciaország, Villefranche-sur-Mer

2007. augusztus 11-én itt töltöttem el a délutánt. Nizzából érkeztünk, és megkapó látványt nyújtott a roppant színes kikötővároska. A fedett Titkok utcája középkori hangulatot áraszt. A főút melletti kis kápolnát Jean Coctaeu freskói díszítik.

Olaszország, Assisi

Assisi - Reggio Umbria Ez a gyönyörű középkori város, muskátlis utcáival, szökőkutas tereivel Szent Ferenc (kb. 1181-1226) hagyatékának méltó örököse. A szent nyughelye is, mint a többi más ház, látnivaló, turistalátványosság súlyos károkat szenvedett 1997.szeptember 26.-án, amikor földrengés rázta meg a várost. A helyreállítást viszonylag hamar…

Magyarország, Budapest, a Szemlő-hegyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Budapest másik látogatható barlangja a Szemlő-hegyi barlang. Nincs igazán messze a Pál-völgyi barlangtól, és ahogy írtam érdemes kombi jegyet venni, mert így olcsóbb a két barlang meglátogatása. Viszonylag későn, az 1930-as években fedezték fel és rövid idő alatt igen sok néven szerepelt: Szemlőhegyi-barlang, Zöldmáli cseppkőbarlang…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Lengyelország, Krakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk itt 3 napot, és mindenki élvezte, 9 éves kisfiúnk, 3 huszonéves fiúnk, sőt, még a barátnőik is. Ez tényleg ritkaság…

Vatikán, Basilica di San Pietro

Cittá del Vaticano - Basilica di San Pietro. Vatikánváros - Szent Péter-bazilika Szent Pétert Krisztus után 64-ben temették el egy nekropoliszban, közel ahhoz a helyhez, ahol Néró cirkuszában fejjel lefelé keresztre feszítették. Krisztus után 324-ben Constantinus emeltetett templomot a sír fölé. A régi bazilika újjáépítését a 15.században kezdték el, majd folytatták a 16…

Belgium, Brüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba, de aztán ki is jöttünk ugyanis az elképesztő csokoládéválaszték mellett horror árak is fogadtak minket…

Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Szlovénia, Postojna, a cseppkőbarlang (Slovenija, Postojna, Postojnska jama)

A Postojnai cseppkőbarlang már több mint 200 éve vonzza a látogatókat a világ minden részéről. A barlang eddig felderített járatainak hossza összesen 21 km, ami azt jelenti, hogy a Postojnai cseppkőbarlang Európa legnagyobb és leglátogatottabb klasszikus karsztvidéki barlangja. Eddig már több mint 35 millió látogató kereste fel több mint 150 országból…