Csehország, Dolní Morava, Stezka v oblacích (Sky Walk), SzG3

A második nap legnagyobb slágere ez volt (ismét meg kell jegyeznem, hogy erre a helyre csak a Google Maps igen gondos áttanulmányozása után leltem rá, Mo-n semmi információ erről nincs (most már van!!!), és ismét megemlítem: rajtunk kívül magyaroknak nyoma sem volt, még magyar rendszámú autót sem láttunk). Ez a hely egy zsákutca völgyben található…

Magyarország, Tihanyi félsziget barátlakások

A Tihanyi fsz - Lóczy tanösvény egyik állomása. Tihany kapcsán mindenképp megérdemel egy külön oldalt. Ezen a tájon többször is jártunk, a tanösvényen végighaladva számos, geológiailag fontos képződmény látható, és a kilátás egyszerűen csodálatos. A Barátlakások közelében található a Ciprián-forrás, melynek vize már nem iható, de kellemes pihenő tartható az erdőben, a hegymászás után…

Spanyolország, Güell park

Ezután a Güell parkba indultunk, ahova belépve mintha egy mesekönyv lapjai elevenedtek volna meg a szemünk előtt, a színes, mozaikos tereknek, a hatalmas pavilonoknak, a két mézeskalács házikónak és a rengeteg különféle növénynek köszönhetően. Megcsodálhattuk a két házat Gaudí jellegzetes díszes kéményeivel, valamint a saját házát is, és különleges építészetét…

Franciaország, Párizs, Notre Dame

A Notre-Dame („Mi Asszonyunk”, a helyiek szerint „Öreg Hölgy”) Párizs legnagyobb és legismertebb – de a világon is az egyik legismertebb - gótikus stílusú temploma. Monumentális méreteivel és díszítettségével nagy hatást gyakorol a látogatóira. Alapkövét 1163-ban fektette le III. Sándor a pápa jelenlétében, ezután 157 évig, 1320-ig építették. 1548-ban…

Svájc, Jungfrau Region, Grindelwald, First - Grosse Scheidegg túraútvonal, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma egy olyan helyet mutatok be, amiért igazából ide jöttünk. Azok, akik ebbe a régióba jönnek, zömük egy-két napra jön, általában felrohannak a Jungfraujoch-ra (Top of Europe), esetleg megnéznek még egy helyet és rohannak tovább. Mi azért jöttünk ide 8 napra, hogy a részletekkel is törődhessünk. A részletek közül az egyik, hogy kirándulhassunk kb…

Szlovénia, Vršič-Trenta (Slovenija, Vršič-Trenta)

A Vršič (szlovénül: Prelaz Vršič, olaszul: Passo della Moistrocca, németül: Werschetzpass, 1611 m) Szlovénia legmagasabb hágója, mely összeköti Gorenjska és Trenta tartományokat, a Száva és az Isonzó (Soca) völgyeit. Az utat a hágón át hadifoglyok építették az első világháború alatt, (elsősorban oroszok, az ő emléküket őrzi az Orosz kiskápolna az út…

Spanyolország, Port Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem. Szóval a tervezettnél egy órával később érkeztünk meg, az amúgy is csak több nap alatt végigjárható parkba…

Vatikán, Vatikán, Szent Péter-bazilika

Egy kis idézet a wikiből: ...A Szent Péter-bazilika a világ második legnagyobb keresztény temploma az elefántcsontparti Yamoussoukro Mária-temploma után. Befogadóképessége kb. 60 000 fő. A bazilikát Szent Péter apostol sírjára építették. A katolikus egyház első számú szentélye, az ún. négy nagy bazilika (basilica maior) egyike. Ennek ellenére nem ez…

Horvátország, Naklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk, szerencsére már csak szemerkélt. Mikor kikászálódtam az autóból egyből az jutott eszembe, hogy ezentúl is…

Svájc, Neuhausen am Rheinfall (2022), SzG3

Neuhausen am Rheinfallban található Európa legnagyobb víztömegű vízesése (és nem Schaffhausenben, ahogy sokan gondolják), de ha pontosak akarunk lenni, akkor csak az északi fele, a déli fele viszont már Zürich kantonhoz tartozik, Dachsen községhez. Ráadásul akik megnézik a vízesést, azok főleg ezen az oldalon teszik ezt, mivel ott vannak a nagy autóparkolók…

Csehország, Óvárosi tér - Prága

A forgalomtól elzárt és történelmi épületekkel körülvett Óvárosi tér a világ egyik legszebb köztere! A közeli utcák, többek között a korábban már említett Celetná utca is, a gyalogosok számára vannak fenntartva, nomeg a kerékpárosok számára és jópár kölcsönözhető segway is feltűnik itt, néha-néha elég nagy pánikot keltve, köszönhetően a kezdő, bénázó turistáknak…

Magyarország, ZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta, vízi játszótér és a Kis-Balaton Ház található. Az egyedülálló természeti terület most először vált megközelíthetővé a látogatók számára…

Csehország, Prága, Rudolfinum (Česká Republika, Praha, Rudolfinum)

A Rudolfinum Prága és a Cseh Köztársaság egyik legjelentősebb neoreneszánsz építményeinek egyike. A művészet többfunkciós házának koncepciójaként már 19. századi létrejöttekor európai szintű jelentőséggel bírt. A tény, hogy a mai napig Prága kulturális életének legjelentősebb központjai közé tartozik, igazolja a Rudolfinum ötletének időállóságát. A…

Spanyolország, Picasso Múzeum

Most vonattal utaztunk be Barcelonába, és amikor odaértünk a gyönyörű gótikus építésű Barcelonai Katedrálishoz, az előtte lévő téren épp táncolt egy csoport hagyományos katalán táncot. Aztán Barcelona történelmi negyedében, szűk kis hangulatos utcácskákon elsétáltunk a Picasso Múzeumba, ahova pár óra várakozás után jutottunk csak be, fotózni bent viszont nem is lehetett…

Ausztria, Grác, a Schloßberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Annyi mindent írogattam Grácról, hogy a tulajdonképpeni egyik nagy számról csak futólag emlékeztem meg, még a legelején, amikor nem tudtam, hogy lesz bőven alkalmam Grácot megnézni, ráadásul több alkalommal is. Ez a Schloßberg, amely a központtól egy kicsit északra emelkedik a Mura partján. Aki Grácba jön, az óhatatlanul is belebotlik…

Spanyolország, Sotogrande

Dél-Spanyolország látványosságaihoz ez a magántulajdonban levő lakópark is hozzátartozik. 28 km-re található Gibraltártól és 20 négyzetkilométeren terük el. Itt találhatóak Európa legdrágább ingatlanjai, itt van a „nyári” lakása, nyaralója a spanyol elitnek, de nem egy híres színész, művész is itt tölti a szabadidejét. Persze általában nyáron. Most…

Magyarország, Budapest, Fővárosi Állat- és Növénykert

Az első állattartó kerteket az ókori kelet államaiban hozták létre. Feljegyezték például, hogy Sulgi, az ókori Mezopotámia egyik jeles uralkodója már népes állatseregletet mondhatott a magáénak, s ugyancsak híres volt Assur-Uballit asszír uralkodó állatkertje is. Az ókori Egyiptomban már Hatsepszovet királynő idejében létesítettek állattartó kertet…

Egyesült Királyság, Salisbury

Salisbury Anglia délnyugati részén fekvő város és fő látványossága a katedrális, ami a 123 méteres templomtornyával a legmagasabb az Egyesült Királyságban. Az épületben található a négy fennmaradt Magna Charta másolatból a legjobb állapotban lévő példány.

Egyesült Királyság, Canterbury

Canterbury egy hangulatos kisváros barátságos utcákkal, egyenruhás diákokkal, szokatlan és ijesztő módon az utca bal oldalán közlekedő autósokkal, minden utcájában minimum három szuvenír árus bolttal és egy óriási katedrálissal. A szuvenír árusok mellett még különféle kis kajáldák voltak szép számmal, így megkóstolhattuk az első igazi angol villásreggelinket…

Spanyolország, A zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy a fél tízes kezdésre visszaérünk a szökőkúthoz. Főleg, hogy akkora tömeg volt, hogy az úttesten…