Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Franciaország, Versailles-i kastély

A versailles-i kastély (franciául Château de Versailles) 1682-től egészen a forradalomig, azaz 1789-ig a francia királyok lakhelye volt, XIV. Lajos, a Napkirály rezidenciája, az európai kastélyépítészet csúcspontja, az abszolút hatalom szimbóluma. Versailles-ban semmiféle hagyománya nem volt a királyi jelenlétnek mindaddig, amíg XIII. Lajos meg nem vásárolta a területet…

Németország, Kassel, az Orangerie, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kasselben van egy nagyon szép kastély, aminek igen fura szerepet szántak az egykori gazdái. Az Orangerie kifejezéssel elég sok kastély vonatkozásában lehet találkozni, de ezek igazából (legalább is a legtöbb esetében) valamilyen módon inkább hasonlítanak egy pálmaházhoz, annál talán kissé úriasabb kivitelben, de nem kastélyhoz…

Ausztria, Bécs, Kurpark Oberlaa, SzG3

Miután már többször voltunk Bécsben, olyan helyeket is felvehettünk a látnivalók listájára, melyeket korábban vagy nem ismertünk, vagy nem tartottunk érdemesnek meglátogatni a nagyobb látnivalók előtt. Ez a park abba a listába esett bele, amelyeket korábban nem is ismertem. A szokásos gondos kutatás alapján bukkantam rá és ráadásul bele is esett a szállodánk körüli 5-6 km-es sávba…

Franciaország, Párizs, Notre Dame

A Notre-Dame („Mi Asszonyunk”, a helyiek szerint „Öreg Hölgy”) Párizs legnagyobb és legismertebb – de a világon is az egyik legismertebb - gótikus stílusú temploma. Monumentális méreteivel és díszítettségével nagy hatást gyakorol a látogatóira. Alapkövét 1163-ban fektette le III. Sándor a pápa jelenlétében, ezután 157 évig, 1320-ig építették. 1548-ban…

Horvátország, Split

A 221 000 lakosú Split Horvátország második legfontosabb városa, a horvát tengerpart legnagyobb városa, valamint közép-Dalmácia szíve, igazgatási és gazdasági központja. Split egyike Horvátország legnagyobb demográfiai növekedési arányt produkáló városainak. A Split-öböl partjait is magába foglaló félszigeten és az azt övező dombokon elterülő várost…

Hollandia, Edam-Vollendam (Nederland, Edam-Vollendam)

Edam város a hollandiai Noord-Holland tartományában. Nevét az IJe nevű kis folyó gátján 1230 körül épült első település nevéből, IJedam-ból származtatják. A település a szükségből épített kis gátnak köszönheti fellendülését, ugyanis az itt kikötő hajók az áru ki- és berakodásához csak úthasználati díj ellenében használhatták. Később a halászatból és…

Magyarország, Égertető

Mai sétánk első állomása Égertető volt. Kilátóból gyönyörködhetünk a Mecsekben, és játszótér, tűzrakóhely is van.

Magyarország, Salgótarján Spartan

A salgótarjáni Spartan Sprint futamának már a rajtja előtt várt minket egy akadály, egy palánkon átjutva lehetett csak beállni a rajtzónába. Majd a színes füst, a hangos zene és az aroo kiabálások közepette elrajtolt a 11:10-es futam is, amiben indultunk a tesómmal a 8 kilométernyi és 21 akadállyal teletűzdelt távon. Egy kilométer után meg is érkeztünk…

Lengyelország, Tátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött a dolog, nem kell mindig az Alpokba menni (nem kell, de nagyon jó az is). Egymás után Ny-ról K-felé mutatom be…

Csehország, Vyšehrad - Prága

A második napunkon, mint olyan sok más Prágába látogatót, az első napi sokk, avagy a történelmi városközpont rengeteg lenyűgöző látnivalója és embertömege kikényszeríti az embert egy kicsit nyugisabb részekre, hogy utána újra, már energiával feltöltődve visszatérjen oda, ahol előző nap abbahagyta. Így kezdtük a mai napi sétánkat mi is, kicsit a belvárostól…

Franciaország, Tuileriák kertje

A Tuileriák palotája szó szerint „a cserépgyárak palotája” a francia uralkodók lakhelye volt Párizsban. Nevét onnan kapta, hogy egy régi cserépgyár helyére épült.

Egyesült Királyság, Salisbury

Salisbury Anglia délnyugati részén fekvő város és fő látványossága a katedrális, ami a 123 méteres templomtornyával a legmagasabb az Egyesült Királyságban. Az épületben található a négy fennmaradt Magna Charta másolatból a legjobb állapotban lévő példány.

Magyarország, Ultrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen, aztán elengedtük kezdő futónkat, majd szétosztottuk magunkat kocsikba, és elindultunk a váltópontra…

Magyarország, Budapest, Campona - Tropicarium, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét el akartam menni az unokámmal az Állatkertbe, de akkora tömeg volt, hogy ki sem szálltunk az autóból, hanem egyből elmentünk a Camponához megnézni a Tropicáriumot, amit még eddig nem láttunk (Újpesttől majdnem 30 km!). Elsősorban a halak kedvelőinek lehet ajánlani, akkora akvárium parádé van, amit még eddig nem láttam sehol (Magyarországon)…

Csehország, Zlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban olvashatta, hogy ide csak véletlenül kerültünk, mivel az a kastély, amit meg akartunk nézni, az az állatkert területén volt…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

Ausztria, Puchberg am Schneeberg (Österreich, Puchberg am Schneeberg)

Puchberg am Schneeberg (585 m) az alsó-ausztriai Neunkirchen kerület fővárosa, körülbelül 58 km-re Bécstől. A település egy - csak kelet felől nyitott - völgyben fekszik a Snow Mountain ölelésében. A hegység legmagasabb pontjai a 2076 méter magas Klosterwappen és a 2061 méter magas „Császár kő”. Állítólag innen jó időben egy jó távcsővel még a Balaton is látható…

Magyarország, Miskolc, Diósgyőri vár

Miskolc városában egy gyönyörű középkori vár. Remek kirándulóhely, idegenvezetéssel. A diósgyőri vár egy középkori vár a történelmi Diósgyőr városában, ami ma Miskolc egyik városrésze. Már a 12. században állhatott itt vár, a mai, gótikus vár a tatárjárás után épült, fénykorát Nagy Lajos uralkodása alatt élte, lovagterme a legnagyobb volt Európában…

Magyarország, Szeged, a Szegedi Tudományegyetem Füvészkertje, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A feleségem miatt havonta egyszer le kell mennem Szegedre, így lehetőség nyílt arra, hogy Szegedet, ill. az itt található nevezetességeket bemutathassam. Most az Egyetem Füvész kertjét mutatom be (Szegedről úgy általában majd később). Október elején mentem megnézni, míg a feleségem az Egyetemen előadásokat hallgatott. Az idő…