Magyarország, Szigligetről futás Balatongyörökre

A Balatongyörök melletti Vonyarcvashegyen volt a szállásunk. Az iszap itt volt a legszörnyűbb, mert nem csak puha meg nyálkás volt, de annyira mély is, hogy a lábfejem már benne volt teljesen és még ment volna lejjebb is, csak már nem mertem jobban beletenni mielőtt valami megeszi.. Fél hétkor jöttünk ki a vízből, fél nyolcra értünk be Szigligetre…

Csehország, Malá Morávka, Praděd, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az idei cseh túránkat alapvető célja a Jeseník hegység (csehül: Jeseníky) és annak környezete volt. Jeseník egyébként egy város is, annak a Lázné (fürdő) része a Priessnitz féle gyógyfürdő hely. Ennyit a környék beazonosításáról. Ezen a részen egyébként korábban még egyáltalán nem voltam, viszont a látottak alapján kijelenthető, ez roppant sajnálatos…

Spanyolország, San Sebastián

A mai ajánlott penzum 26-28 kilométer volt. Én mentem 36-ot. Tegnap a szállásgazda szépen elmagyarázta mit ajánl, meg nekem is voltak emlékeim Hondarribia (Fuenterrabía) szépségéről, tettem arra egy kerülőt. Mivel nem tudtam pontosan, merre kell továbbmennem, tényleg kerülő lett. Mindenesetre nem kihagyhatatlan. A faluban éppen általános iskolások szaladgáltak…

Magyarország, Kapolcs (Vigántpetend, Nagyvázsony), Művészetek Völgye

A rendszerváltás idején Márta István zeneszerző ötlete alapján - aki egyben a rendezvény fesztiváligazgatója is – Kapolcs volt a kiindulópontja a ma már több településen zajló és mára már kultusz eseménnyé érett Művészetek Völgye fesztiválnak. (A kulturális rendezvény mostanra olyannyira összeforrott a település nevével, hogy például a falunak nincs…

Magyarország, Budapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett. Én szokás szerint kritikusan viszonyulok minden meglátogatott helyhez és több szempontból…

Görögország, Kréta, Agios Nikolaos

Első nap a keleti autópályának vettük az irányt... de így is sokat láttunk a tengerből. Türkizkék-zöld hullámok fehér tajtékkal csapkodták a parti sziklákat... Néha felbukkant egy egy elhagyatott strand is, de sajnos tele szeméttel, úgyhogy meg se álltunk a következő városig. Agios Nikolaos a keleti part egyik jelentős városa. Velencei kikötője nem…

Magyarország, Budapest, Pál-völgyi barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Aki figyelte az eddigi beszámolóimat, az tudja, hogy eléggé barlang mániások vagyunk. Így esett, hogy nemrég megnéztük (immár sokadszorra) a Pál-völgyi barlangot. Könnyű idejutni úgy busszal, mint autóval. Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy több nyilvános barlang is található a területén. Ezek közül az egyik ez…

Magyarország, Orfű Spartan

A Spartanról már akkor hallottam és érdekelt, amikor még olyan kicsi voltam, hogy csak a Kids-re mehettem volna.. Három hónapja nem voltam versenyen. Sorban mondták le, halasztották el a tavaszi, nyár eleji versenyeket. A Spartan kivárt, kereste a megoldásokat, figyelte a kormány bejelentéseit. Én meg vártam és nagyon reménykedtem egy pozitív hírben, mint sok ezer másik ember is…

Ausztria, Bécs, Hundertwasser múzeum (Kunst Haus Wien), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezeket a képeket eddig nem tettem fel, mivel elég gyengére sikerültek, még délben is elég sötét volt (bár kinagyítva némileg elfogadhatóak). A Duna csatorna partján már éppen hazafelé tartottunk, amikor megláttuk a tipikusan Hundertwasser stílusú épületet. Gyorsan leparkoltunk és bementünk. Tényleg elég érdekes a stílusa, hullámzó…

Szlovénia, Planina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket. Ráadásul ennél a túránál valószínűleg az utat sem találtam volna meg. Na de vissza az elejére…

Németország, Köln

Köln - Berlin, Hamburg és München után - Németország negyedik legnagyobb, egyben Észak-Rajna-Vesztfália szövetségi tartomány legnagyobb városa. A mai Köln helyén az első települést a germánok alapították, majd 50-ben lett római város Colonia Claudia Ara Agrippinensium néven (A Köln név a római császárnő Agrippina tiszteletére, aki Claudius felesége…

Ausztria, Grác - a gráci vár (Landesfürstliche Burg), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Grácban sok olyan helyet tudtam most meglátogatni, amelyeket korábban valamilyen ok (általában időhiány miatt) nem tudtam megtekinteni. Az egyik ilyen hely a gráci Vár. Az egyik érdekessége, hogy nem a Kastélyhegyen (Schloßberg) található, hanem annak tövében. Eléggé viharos a múltja. Építését 1438-ban kezdték meg. II. Károly…

Németország, Freiburg im Breisgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok, de nekem valahogy sok lett a munkám így év vége felé, de azért egy nagyobb beszámolót erről a városról azért bele suvasztok. Ez a Freiburg nem tévesztendő össze a Svájcban található Freiburggal (Fribourg), talán e miatt is van egy mellékneve, im Breisgau. Maga a város a 4. legnagyobb Baden-Württemberg…

Magyarország, Aquincum, Aréna, Katonavárosi Amfiteátrum

Budapest római romjainak egy jelentős része. Aquincum katonai (katonavárosi) amfiteátruma a település két arénája közül a nagyobbik. A másik a polgárvárosi amfiteátrum. A katonai amfiteátrum a mai Budapesten a katonai tábortól délre, a III. kerületi Nagyszombat utca-Pacsirtamező utca-Viador utca-Szőlő utca által határolt területen található. Egy építési…

Svájc, Jungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571 m, a Szfynx kilátóterasz szintje (általában 3454 m-t szoktak írni, de ez a vasútállomás szintje). Most először az idejutásról…

Olaszország, Róma-Capitolium

Róma hét dombja közül az egyik legmagasabb, és leghíresebb a Forum Romanum, és a Campus Martius között található Capitolium. A Capitoliumon viszonylag kevés ókori, római rom található, a hely inkább középkori palotákkal van tele. Az épületek nagy részét Michelangelo tervezte. A Capitolium főtere a Piazza del Campidoglio, amely, és a körülötte álló…

Hollandia, Zaanse Schans (Nederland, Zaanse Schans)

Zaanse Schans egy település az észak-hollandiai Zaanstad tartományban, Zaandam és Zaandijk szomszédságában, Amszterdamtól kb. 15 km-re, északra. Tulajdonképpen egy szabadtéri múzeum (skanzen), bár állandó lakói is vannak, a teljes bejárásra egy egész napot javasolnak. Az egyik legnépszerűbb holland turisztikai célpont, jó állapotban fennmaradt történelmi…

Magyarország, Tata, Öreg-tó

A Tatai Öreg-tó Magyarország egyik legidősebb mesterséges tava, amely még a honfoglalás előtt készült az Által-éren épített völgyzárógát segítségével. A tavat a középkorban is használták, és folyamatosan bővítették. A tó és a hozzá tartozó mocsárrendszer a tatai vár védelmét szolgálta, vizében kezdetben a Dunából származó halakat tárolták. Tata a 13-14…

Németország, Kassel, Bergpark Wilhelmshöhe, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eléggé érdekes lesz, hogy ezen a bejegyzésen hogyan esek túl, mivel eléggé nagy falatnak tűnik, ahogy a hely is az. Európában egyedülálló létesítménnyel állunk szemben. Ez a legnagyobb barokk park Európában, amely azonban gondosan követi az angol tájépítészet elképzeléseit. Ráadásul egy hegyoldalban, holott az ilyen jellegű…

Olaszország, Palatino - Roma

A Palatinus az a hely, ahol a császárok és a gazdag arisztokraták éltek. A romok között vannak egyszerű házak, mint például amelyben a hagyomány szerint Augustus élt és vannak pazar épületek, mint Domitianus császár palotájának magánjellegű (Domus Augustana) és hivatalos (Domus Flavia) szárnya. Teljesen átfogó képet készíteni a Palatinus-ról nem lehet…