Németország, Drezda (Dresden), Frauenkirche, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Frauenkirché-vel külön kell foglalkoznom, mert története szinte egyedülálló: Az eredeti templom építése 1743-ban fejeződött be. A II. világháborúban a szövetségesek korábban nem nagyon bombázták Drezdát, így 1945 elejére rengeteg sebesült, menekült gyűlt itt össze. Drezdát valójában meglepetésként érte a szövetséges bombatámadás 1945…

Magyarország, Eltűnt Árpád-kori falu 14 - Nagykeszi falu

Kiváló kirándulóhely, egy nagyon szép templomrommal és egy jól megfigyelhető Árpád-kori földvárral. Gyepűkaján községtől DK-re, a Marcal (Nádtó) patak jobb partján, a Pusztaszentegyházi-dűlőben ma is áll Nagykeszi falu templomának romja. Tornya védelmi jellegű, földszintje ablaktalan, a felsőbb emeleteken lőrés-ablakokkal látták el. Védelmi jellegre…

Szlovénia, Koper

Szlovénia a csoda! Egy három napos utazási iroda által szervezett úton voltunk. A szállásunk mind a két éjszaka Koperben volt. Bevallom eddig nem sokat tudtam erről az országról. Nem hittem volna, hogy egyszer még arra is vágyódni fogok, hogy ott élhessek! A táj csodás, Ausztria és Svájc keveréke. Rend, békesség, nyugalom, tisztaság, jólét van! (Számlát…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Icod de los Vinos, Lepkeház, Sárkányfa

Megreggeliztünk a hotel éttermében, aztán bedobtuk a fürdőcuccot a bérelt !törtfehér! Citroën C3-asba és elindultunk délnyugat felé felfedezni a szigetet. Autónk horpadt és nyúzott volt több helyen is, nem volt benne klímaberendezés és a hegyi utakra alkalmatlannak tűnt, mert majdnem tolni kellett az emelkedőknél. Már otthon összeírogattam, hogy mi…

Belgium, Brüsszel, (Belgique, Bruxelles) Manneken Pis

Ha valakit megkérdezünk (a belgákat kivéve persze), hogy mi Brüsszel jelképe, nagy valószínűséggel azt a választ kapjuk: az Atomium. Pedig Brüsszel igazi jelképes alakja - ezernyi souvenir-ötlet szülője - egy pisilő kisfiú… ami valójában egy kis forrás, amely régóta ad vizet a környék lakóinak. A XIV. században említi először egy krónika, hogy kőszobrocska…

Spanyolország, Kanári sziget, Tenerife, Puerto de la Cruz, Botanikus kert

Volt bőven néznivaló Puerto de la Cruz-ban és környékén. Többször lelépcsőztünk a partra a papagájos utcai fotós embert kikerülve, aki már tudta, hogy minket nem kell kérdeznie fényképezkedés végett. A szoborember is biccentett egyet ha elmentünk mellette, aztán ismét megmerevedett. Lent a parton óriási hullámok ostromolták a nagyméretü fekete kockatömbökkel…

Egyesült Királyság, Salisbury

Salisbury Anglia délnyugati részén fekvő város és fő látványossága a katedrális, ami a 123 méteres templomtornyával a legmagasabb az Egyesült Királyságban. Az épületben található a négy fennmaradt Magna Charta másolatból a legjobb állapotban lévő példány.

Dél-Afrikai Köztársaság, Fokváros

Többször is voltam már itt. 2001 és 2002-ben, 2009-ben újra itt. Mandela elnököt itt tartották fogva a szigeten. Helikopterrel lehet itt jó körutat tenni a sziget felé és a nagy fehér cápákat is láthatjuk. A water fronton van egy irish pub ahol magyar nő a főnök. Mindenki fegyverrel jár és veszélyes, de szép hely. Fentről a tábla hegyről csodás kilátás nyílik…

Szlovénia, Vršič-Trenta (Slovenija, Vršič-Trenta)

A Vršič (szlovénül: Prelaz Vršič, olaszul: Passo della Moistrocca, németül: Werschetzpass, 1611 m) Szlovénia legmagasabb hágója, mely összeköti Gorenjska és Trenta tartományokat, a Száva és az Isonzó (Soca) völgyeit. Az utat a hágón át hadifoglyok építették az első világháború alatt, (elsősorban oroszok, az ő emléküket őrzi az Orosz kiskápolna az út…

Magyarország, Hollókő, Vár

Az erre járóknak érdemes Hollókőn, illetve a Hollókői várban és környékén egy kis kitérőt, sétát tenni. A vár, körülötte a táj, a panoráma gyönyörű. A vár rövid története: Hollókő várának legkorábbi részét, az öregtornyot, az itt birtokos Kacsics nemzetség építette a XIII. század végén, de ennek pontos idejét nem ismerjük. E nemzetség Illés ágából származó I…

Magyarország, Baradla barlang, Jósvafő

Az Aggteleki és a Jósvafői szakaszt jártuk be, egyszerűen csodálatos! A túra hossza: 1 400 m A túra időtartama: kb. 60 perc A Baradla-barlang jósvafői bejáratától induló, és ugyanoda visszaérkező túra hossza oda-vissza 1400 m, bejárása nagyjából 60 percet vesz igénybe. Bár a túra mindösszesen 700 m-t mutat be ebből a hatalmas barlangból, mégis…

Spanyolország, Port Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem. Szóval a tervezettnél egy órával később érkeztünk meg, az amúgy is csak több nap alatt végigjárható parkba…

Olaszország, Pisai ferde torony

Olaszország látványosságai lenyűgözőek! Sokszor jártam már sok felé, de minden évben találok valami újdonságot, amit egyszerűen nem lehet kihagyni! Kedvenceim közé tartozik a pisai ferde torony is. Ismét egy kis info a wikiből: A torony alapja körül végzett ásatások szerint ezen a helyen az ókorban egy etruszk szentély volt. A torony építése 200…

Csehország, Adršpach-i sziklák 2. , SzG3

Ha rangsorolni kellene az idei (2018) betervezett látnivalókat, akkor ez benne van az első háromban. Már jó régen jártunk erre (kb. 25 éve) és most kihasználtuk, hogy Nowa Rudától csak 25 km-re volt ez a hely. Így meg tudtuk mutatni az unokámnak is ezt a pompás helyet. Rögtön le kell szögezni, hogy itt mindig sokan vannak (legalábbis nyáron), ennek…

Franciaország, Notre Dame

Az éjjelt megint a franciaországi tranzitszálláson töltöttük, majd onnan indultunk tovább az egy napos városnézésünk első látnivalójához a Notre Dame-hoz. A Notre-Dame jelentése: „Mi Asszonyunk”, Párizs legismertebb gótikus stílusú temploma. A katedrális 128 méter hosszú, 41 méter széles, és két tornya 69 méterre nyúlik, míg karcsú templomtornya a 90 méteres magasságot éri el…

Olaszország, K!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák ugrottak legelőször elénk az utcákban, amiken most már jót mulathattunk. Erről a városról az embernek…

Görögország, Zakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi. Területe 404 km, melynek egy részét hegyek foglalják el, a legmagasabb pontja: a Mount Vrachionas…

Olaszország, Piazza Navona - Roma

Róma legszebb barokk tere az ókori stadion körvonalát követi. A stadiont Domitianus császár építtette Kr. u. az 1. században és atlétikai viadalok (agones), kocsiversenyek és más sportesemények helyszíne volt. A stadion maradványai a Sant' Agnese-templom alatt ma is láthatók. A téren, a 17. században X.Ince pápa családja tulajdonában volt egy palota…

Franciaország, Párizs

Párizs (franciául Paris) francia település, Franciaország fővárosa. Az ország északi részén a Szajna folyó partján terül el, az Île-de-France régió (vagy Région Parisienne) szívében. Párizs Európa egyik legnépesebb városa. Becsült népessége elővárosait nem számítva 2006 januárjában 2 167 944 fő volt, ám agglomerációival a Párizsi „unité urbaine” (városi…

Szlovénia, Vintgar szurdok (Slovenija, Vintgar-gorge)

A szurdok, amelyet a Radovna folyó vájt ki, Gorje közvetlen szomszédságában fekszik, körülbelül 5 km-re észak-nyugatra Bledtől. 1891-ben fedezte fel Jakob Žumer, Gorje polgármestere és Benedikt Lergetporer térképész és fotós. Természetes formájában járhatatlan volt, és mivel Bled turisztikailag folyamatosan fejlődött, a szurdokot hamarosan rendbe hozták…